۳۱ خرداد ۱۴۰۰
 
 
نشست پرسش و پاسخ مهربان پولادي در مریم آباد PDF(فقط براي متون انگليسي) چاپ پست الكترونيكي

 گزارش پاسخگوي موبد پولادي به پرسش هاي دينيدر مريم آباد   نشست پرسش و پاسخ  مهربان پولادي در مریم آباد – فرتور از امید افسادی   

    موبد  مهربان پولادی جانشين فرنشين دوره‌ي كنوني انجمن موبدان پسین چهارشنبه 29 تیر ماه 1390 پاسخگوی پرسشهای دینی همکیشان در تالار مریم آباد بود . 

نشست پرسش و پاسخ دینی در تالار اجتماعات مریم آباد توسط انجمن زرتشتیان مریم آباد برگزار شد و موبد مهربان پولادی به پرسشهای دینی باشندگان پاسخ گفت

در ابتدای نشست وفادار نجمی فرنشین انجمن زرتشتیان مریم آباد با خوش‌آمدگويي به باشندگان‏، لزوم داشتن آگاهي‌هاي دینی را برای پاسخ گویی به غیر همکیشان، مهم دانست و همین را شوندي برای دعوت از موبد مهربان پولادی جانشين فرنشين دوره‌ي كنوني انجمن موبدان، برای پاسخ گویی به هموندان زرتشتی دانست.

در ادامه باشندگان پرسش‌هاي بسياري را بيان كردند كه پاسخ شماري از آنان را در دنباله بخوانيد

 نشست پرسش و پاسخ  مهربان پولادي در مریم آباد – فرتور از امید افسادی

نخست پرسشي درباره‌ي قسمت و بخت واقبال شد و موبد پولادی در پاسخ گفت:« وجود انسان از دو نیروی گیتوی و مینوی تشکیل شده که نیروی مینوی را به صورت تن و جان و روان و وجدان و فروهراست.»

وي ادامه‌داد:«با آموزشهایی ويژه، می‌توان با متافیزیک ارتباط برقرار کرد و اگر تنها خواسته باشیم از روی چیستی گفتگو کنیم باید بپذيريم که همه چیز در اختیار ما قرار دارد و خواندن اوستا و گاتها را سرشار از انرژیهای مثبت است زیرا درسراسر آنها واژه‌هاي مثبت گفته شده است و افزود:« نیروهای مینوی و متافیزیک در اختیار انسان نمی باشد.»
در مورد نیروهای درونی پرسشي مطرح شد که مهربان پولادی به «هات 31-بند9» اشاره كرد و افزود برای تقویت نیروهای درونی می‌بایست اوستا را به گونه‌ي منشی خواند و همچنین وجود انسان دارای 7 نیرو یا نور است که می‌توان با تمرین آنها را تقویت كرد.

در مورد روزهاي نبر قدیم و جدید( روزهايي كه زرتشتيان از خوردن گوشت پرهيز مي‌كنند) نیز گفت:« در گاتها چیزی در این مورد نیامده است، ما ایزدان را گرامی می‌داریم و تلاش می‌کنیم تا در این روزها با نخوردن گوشت به زياد شدن نسل جانوران سودمند كمك كنيم.»

 در پاسخ به پرسش اتهام آتش پرست بودن كه ناآگاهانه  به  زرتشتیان نسبت مي‌دهند گفت:« در این مورد باید چنین پاسخ دهیم که نور پرستش‌ سوی زرتشتیان است و در انجیل و تورات و همچنین قران آمده است که خداوند نور است و باید همانند نور پاک باشیم و از خود انرژی مثبت صادر کنیم بدی ها و پلیدی ها را از بین برده و همچنین مانند آتش به سوی بالا رشد و تکامل داشته باشیم.»

 

آیا گاتها تحربف شده است؟

موبد پولادي:«توجه به ادبیات بسیار پربار وقوی گاتها  نشان از اين دارد كه امكان دست‌بردن در آن وجود ندارد.»
در پاسخ به وجود حلال و حرام در دین زرتشتی، گفت:« دین زرتشت دین دانش روز است و این‌گونه مسایل باید با توجه به مقتضیات زمان، آنها را رعایت کرد.»

در پاسخ به این سوال که سوشیانس کیست پاسخ داد كه سوشیانس به معنی سودرسان و نجات دهنده مردمان است مانند اشوزرتشت كه یک سوشیانس بود و هرکدام از ما نیز می‌توانيم یک سوشیانس باشيم.

در پاسخ  به اين پرسش كه هنگام نماز خواندن، پاکی ما به چه صورت بايد باشد گفت:« هنگام نيايش و هميشه، دو گونه پاکی در دین زرتشت باید رعایت شود یکی پاکی درونی و دیگری پاکی بیرونی که لازمه پاکی درونی را اندشه و گفتار و کردار نیک دانست.»

 نشست پرسش و پاسخ  مهربان پولادي در مریم آباد – فرتور از امید افسادی

بهشت و دوزخ در دین زرتشتی چگونه است؟

بهشت و دوزخ ما به شکل مادی نیست و به ذات انسان بستگی دارد .در گاتها و اوستا در این مورد بسیار آمده است ولی موارد بهتری در متون پهلوی آمده است.

موبد در مورد ازدواج با محارم و واژه اوستایی« خود ودث» گفت:« ازدواج با محارم در دین ما وجود ندارد و« خود وث» را به معنای از خود گذشتگی و شهادت معنا کرد و بيان کرد این دو مفهوم هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد.

موبد مهربان پولادي در مورد دو واژه« آفرینامه و ویسپو خواترم» گفت:« آفرینامه به معنای یگانه و یکتا بودن خداوند است و ویسپوخواترم نیز به معنای باور به پيامبري اشوزرتشت است.»

 

 

فرتور از اميد افسادي

 

 

 

 

< قبل   بعد >
 
Top!
Top!